fredag 4 januari 2013

En ny leksak

Sommaren 2012 fick jag en perfekt födelsedagspresent av mina föräldrar. Pengar som bara får läggas på saker jag vill ha, men egentligen inte behöver. Det blev några restaurangbesök, bio och böcker. Men när december närmade sig och jag fortfarande hade kvar lite av dessa pengar så jag kikade runt lite på blocket för att se om jag kunde hitta något jag ville ha.

Jag hittade en analog kamera med två objektiv i Göteborg som en vän fick köpa ut till mig för den blyga summan 300 kr. Igår kom denne vän på besök och jag fick äntligen lägga händerna på kameran. Man kan  verkligen fynda bland gamla kameror på både tradera eller blocket och hitta fina kameror i nästan nyskick för i princip inga pengar alls. Just denna modell, Mamiya ZE-2, ger bilder som mäter sig med dagens systemkameror för en bråkdel av vad en ny kamera kostar. 

Det ska bli riktigt spännande och se hur den är att fota med och jag gillar verkligen känslan av att inte riktigt veta hur bilden blir förrän jag framkallat dem.


Riktigt läcker gammal design.



Skulle kameran mot förmodan inte leva upp till mina förväntningar så är den i alla fall snygg att ha i hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar