torsdag 2 januari 2014

Underbara Clara & Härliga Hund

I början av oktober plåtade jag ett omslagsuppdrag åt LRF Media och deras tidning Härliga Hund som jag inte haft möjlighet att publicera förrän nu. Av den enkla anledningen att tidningen alldeles nyligt släppts i butik. 


En väldigt rolig uppdragsgivare som lämnar utrymme under själva fotograferingen att experimentera med lite roliga idéer. I slutändan valde LRF Media att använda sig av ganska traditionella studiobilder för reportaget. Men bara det att jag får vara kreativ under själva fotograferingen brukar leda till bättre klassiska bilderna.  






Själva fotograferingen ägde rum i min studio mot den vita cykloramaväggen. Alltid när jag fotar i studio med min Hasselbladskamera så fotar jag direkt in i en 27" iMac. Det gör arbetet otroligt smidigt eftersom jag tillsammans med modell och creative director se vilka bilder som är bäst och vad som ska ändras för att bli bättre. Stort tack till CC Styling för hår & MUA samt Kii för kläder.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar