onsdag 13 juni 2012

Top 5 fotografer - #1

Just nu är jag sjukt hungrig på inspiration. Jag surfar runt på olika grymma fotografers hemsidor och drömmer mig bort i egna projekt. Därför tänkte jag dela med mig av några av mina absoluta favoriter just nu (utan inbördes ordning).


Den första på tur och en som jag ganska nyligen upptäckt - Belgiska Frieke Janssen. Hon har ett fantastiskt bildspråk och hennes efterarbete gör bilderna näst intill drömska. Man kanske skulle kunna säga att hon är fotografens svar på Roy Andersson. Men ändå med en helt egen touch på bilderna. Ljuset är makalöst och färgerna... ja de är då inte sämre.



Dessa bilder nedan är bara två av många riktigt bra bilder. Besök hennes sida för att se mer:
http://www.frieke.com/


Har du något tips på en grym fotograf?


The Story Hunter - Frieke Janssen


De Morgen - Frieke Janssen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar