måndag 4 juni 2012

På kvällen träder de stiliga männen fram

Efter en förmiddag av bildredigering fick det bli eftermiddag av fotografering. Jag älskar båda delarna och ser verkligen fram emot att bli färdig med veckans projekt. När jag väl kommit igång med något blir jag extra peppad att se det färdiga resultatet.


 Vi har haft underbart ljus här i Umeå under kvällen, så jag passade på att växla fotograferingen med Canon 5D MK II mot min nya Mamiya 645. Det blev två rullar Kodak Portra och ska bli riktigt spännande att se vad kameran går för. Framkallning på schemat imorgon med andra ord.





Som titeln antyder så blev det lite porträtt på två stiliga, unga och skäggiga män. Otroligt trevligt och det blev några riktigt fina bilder. Att man sedan ska ha sånt flyt med ljuset gör inte saken sämre. Att jobba med kvällssol är fantastiskt. Nu har jag några mysiga timmar framför mig med sorterande och redigerande.


Kommer bjuda på lite mer bilder framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar